صفحات

درباره قرعه کشی بزرگ مسابقات پيش بينی جام طلا

مسابقه جام طلا را حتما به خاطر داريد. مسابقه پيش بينی بازيهای جام جهانی فوتبال که صدا و سيما راه انداخته بود. برای شرکت در اين مسابقه لازم بود يکی از CDهای طلايی (3000 تومان)، نقره ای (2000 تومان) و برنزی (1000 تومان) را خريداری کنيد. بعد از آن در قرعه کشی های متعدد صدا و سيما شرکت داده ميشديد و اين شانس را داشتيد که برنده يکی از جوايز ارزنده اين مسابقه بشويد. قرار بود هر شب يک دستگاه خودرو به يک نفر اهدا شود و در پايان جام جهانی نيز يک منزل مسکونی به يک برنده خوش شانس اهدا شود. در طول مسابقات جام جهانی که به صورت شبانه روزی برای خريد اين CDها تبليغ ميشد. حتی مخاطبان ترغيب ميشدند که اگر ميخواهند شانس برنده شدنشان را افزايش دهند، چند تا از اين CDها بخرند.

بعد از پايان جام جهانی مديريت شرکت سروش رسانه (مجری اين مسابقه)، اعلام کردند که برای اينکه علاقمندان همچنان شانس شرکت در اين مسابقه مهيج [!] را داشته باشند، قرعه کشی اين مسابقات (که قرار بود در روز پايانی جام جهانی صورت پذيرد) به روز ميلاد حضرت علی (ع) موکول ميشود. يعنی با يک مديريت صحيح [!] سعی کردند که باقيمانده CDهای موجود در انبار را هم به فروش برسانند.

حالا مدتی از پايان جام جهانی و جو تبليغاتی شديد حاکم بر آن گذشته است، و يک هفته ای هم از ميلاد حضرت علی سپری شده است. متاسفانه هيچ خبری از قرعه کشی بزرگ و برنده خوش اقبال آن خانه مسکونی نيست. انگار کسانی هم که اين CDها را خريده اند، تلاشی برای کسب خبر درباره اين جوايز نميکنند. انگار برای کسی مهم نيست.

برای تحقيق بيشتر سری به سايت اينترنتی مسابقه جام طلا زدم. هرچه جستجو کردم خبری از قرعه کشی بزرگ، و برندگان آن نيافتم. کاش يکی پيدا ميشد و از آقايان در اين باره سوال ميکرد. در هنگام جستجو در سايت مسابقه جام طلا سری هم به صفحه جوايز ويژه (همان خودروی سواری که قرار بود هر شب به يک نفر اهدا شود) زدم. جالب است که در اين صفحه تنها نام 10 نفر مشاهده ميشود. مگر طول مدت جام جهانی يک ماه نبود؟ پس 15-20 نفر باقيمانده که هر شب برنده خودرو شدند کجا هستند؟

قصد وارد کردن اتهام به فرد يا گروه خاصی را ندارم. اما يک حساب سرانگشتی نشان ميدهد، با احتساب متوسط قيمت يک CD جام طلا برابر 2000 تومان، برای فروش 1 ميليارد تومان، فقط کافی بود 500 هزار نسخه CD به فروش برسد. به نظر شما به آن حجم تبليغات روزانه که برای اين مسابقه انجام شد، چه تعداد CD به فروش رفته است؟ آيا 500هزار عدد بالايی است؟ نميدانم خودروهايی که به آن 10 نفر اهدا شده از چه نوعی بوده است. فرض کنيم قيمت هر کدام مثلا 30 ميليون تومان بوده باشد. با احتساب حداکثر 40 تا 50 ميليون تومان برای ساير جوايز، ميتوان حدس زد که احتمالا حداکثر 350 تا 400 ميليون تومان هزينه شده است. خودتان پيدا کنيد پرتقال فروش را.

۱ نظر:

ساسان درخشانی گفت...

خیلی خوب